7/06/2017

Τούρκοι κατέλαβαν Ελληνικό λιμάνι!

ekol-Μεγαλεπήβολα σχέδια για την ελληνική αγορά έχει ο τούρκικος πολυεθνικός όμιλος της Ekol.
Μετά από πέντε χρόνια λειτουργίας στην χώρα μας, η εταιρεία του Τούρκου επιχειρηματία Ahmet Musul αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να κινηθεί δυναμικά και να εκμεταλλευθεί τη θετική συγκυρία που αρχίζει σταδιακά να διαμορφώνεται.

Όπως ανακοίνωσε χθες ο Γενικός Διευθυντής της Ekol Ελλάδας, Δημήτρης Μπατάκης, το επόμενο διάστημα...
δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των υποδομών της εταιρείας ενώ παράλληλα εξετάζονται διάφορα projects, με επίκεντρο τα λιμάνια του Λαυρίου και της Θεσσαλονίκης.

Από τις παραπάνω επενδύσεις, 1 εκατ. ευρώ αναμένεται να διατεθεί για τον τομέα των εσωτερικών και διεθνών μεταφορών ενώ περίπου 2 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή νέας προβλήτας στο λιμάνι του Λαυρίου, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στα εμπορευματικά πλοία να προσεγγίσουν το λιμάνι με ασφάλεια ακόμη και με ανέμους έντασης 8 μποφόρ.

Σύμφωνα με τον κ. Μπατάκη, πολλά πλοία λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή δεν μπορούν να προσεγγίσουν το λιμάνι, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων και να δυσαρεστούνται οι πελάτες.

«Η νέα προβλήτα θα κόψει την μεγάλη ένταση των ανέμων, δίνοντας τη δυνατότητα ακόμη και σε λιγότερο έμπειρους καπετάνιους να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες για να δέσουν στο Λαύριο», σημείωσε ο ίδιος.

Παραχώρηση του Λαυρίου για 15 χρόνια

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του εμπορευματικού σταθμού στο λιμένα του Λαυρίου για διάστημα 15 χρόνων.

Στόχος είναι η αναβάθμιση της συμφωνίας που υπάρχει ήδη με τον Οργανισμό που διαχειρίζεται το λιμάνι, η οποία ξεκίνησε το 2014 και λήγει στο τέλος του 2017 για τα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρει η εταιρεία από τα λιμάνια της Τουρκίας.

Σύμφωνα με τον κ. Μπατάκη, η Ekol επιδιώκει μια νέα συμφωνία «ιδιοχρησίας» με το ΤΑΙΠΕΔ, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στην εταιρεία να αναπτύξει ακόμη περισσότερα τη δραστηριότητά της, προς όφελος της ίδιας αλλά και της εθνικής οικονομίας.

«Σήμερα δίνουμε 1,2 εκατ. ευρώ μόνο για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Φανταστείτε να σταθμεύουν έξι RoRo, πόσα έσοδα θα αποκομίσει το ελληνικό Δημόσιο…», ανέφερε ο κ. Μπατάκης.

Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως η εταιρεία του δεν ενδιαφέρεται για το κομμάτι της ακτοπλοΐας, το οποίο μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί όπως σήμερα, αλλά αποκλειστικά για το εμπορικό κομμάτι και πρόσθεσε πως είναι έτοιμη από την πλευρά της και περιμένει τις κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ.

«Το λιμάνι του Λαυρίου είναι σχεδόν ειδυλλιακό για εμάς αφού είναι κοντά στους οδικούς άξονες ενώ μελλοντικά προβλέπεται να συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εξήγησε μάλιστα πως η Ekol θέλει την ιδιοχρησία του λιμανιού για να είναι σίγουρη ότι θα μπορεί να δουλέψει σωστά 24 ώρες το 24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και πρόσθεσε πως σκοπός της είναι να κάνει το Λαύριο hub για την διακίνηση των εμπορευμάτων της.

Υπογράμμισε μάλιστα πως η παραπάνω κίνηση Ελλάδα αποτελεί βούληση και του ίδιου του πρόεδρου της εταιρείας, ο οποίος θέλησε η Ekol να προχωρήσει σε μια τόσο σημαντική επένδυση στην χώρα μας και να μην περιοριστεί σε μια απλή σύμβαση για την εξυπηρέτηση πλοίων και εμπορευμάτων.

Συζητήσεις και με τους νέους ιδιοκτήτες του ΟΛΘ

Εκτός από το Λαύριο, η Ekol Ελλάδας είναι σε ανοιχτή γραμμή και με τους νέους ιδιοκτήτες του ΟΛΘ, διερευνώντας τις προοπτικές συνεργασίας.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θεωρείται ιδανικό για την μεταφορά εμπορευμάτων που έρχονται από τα λιμάνια της Σμύρνης και της Μερσίνης με κατεύθυνση την Ευρώπη.

Επιπλέον, διαθέτει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση, με όλα τα υπόλοιπα ελληνικά λιμάνια: τη σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το ενδιαφέρον της Ekol για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν είναι καινούριο, αφού και παλαιότερα είχε προσπαθήσει να αξιοποιήσει την γεωστρατηγική του θέση.

Συγκεκριμένα, το 2014 είχε φτιάξει ένα block τρένων για τη μεταφορά ναυτιλιακών κοντέινερ με προορισμό τα Σκόπια, το Βελιγράδι και τη Λουμπλιάνα. Ύστερα από ένα χρόνο όμως αναγκάστηκε να την εγκαταλείψει καθώς δεν είχε εμπορική επιτυχία..

Ωστόσο τώρα μετά και την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ δημιουργείται ένα θετικό μομέντουμ, η εταιρεία επανεξετάζει τη στάση της και κατά πάσα πιθανότητα να το επιχειρήσει ξανά.

Ποια είναι η Ekol

Μπορεί η Ekol στην Ελλάδα να είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό, ωστόσο πρόκειται για έναν πολυεθνικό κολοσσό στον χώρο των μεταφορών με ετήσιο τζίρο που φθάνει στα 570 εκατ. ευρώ.

Έχει παρουσία σε 15 χώρες και απασχολεί 6.500 εργαζόμενους. Έχει ιδιόκτητο στόλο 5.500 φορτηγών (τρέιλερ και mega τρέιλερ), έχει 6 πλοία RoRo και στεγασμένους χώρους αποθήκευσης που προσεγγίζουν το 1.000.000 τμ. σε Τουρκία και Ευρώπη. Από το 2018, η έδρα του ομίλου από την Τουρκία θα βρίσκεται στην Ολλανδία.

Στόχος του ομίλου είναι μέχρι το 2020 να έχει παρουσία σε 51 χώρες, με 135 σημεία αποθήκευσης και διανομής και να διαθέτει στόλο 10.000 ιδιόκτητων φορτηγών.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται από το 2012, και απασχολεί περίπου 50 άτομα. Διαθέτει εγκαταστάσεις σε Λαύριο, Θεσσαλονίκη και Αθήνα και συνεργάζεται αποκλειστικά με Έλληνες αυτοκινητιστές.

Το 80% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τη βιομηχανία και τον κλάδο των ταχυκίνητων καταναλωτικών ειδών (FMCG΄s). Πελάτες της είναι ορισμένες από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως η P&G, η Lidl, η IKEA, η Colgate, η Dow, η ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά και μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι όπως η Βιοχάλκο, η Intralot και η The Mart (όμιλος Σκλαβενίτη).

Το 2016, ο τζίρος της ανήλθε στα 11,8 εκατ. ευρώ και το 2017 προβλέπεται να φθάσει στα 15 εκατ. ευρώ. Έχει θέσει στόχο μέχρι το 2020 να διπλασιάσει τον τζίρο της, στα 30 εκατ. ευρώ και να βρίσκεται στην κορυφαία τριάδα του χώρου της

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου